Skip to content
Sonoria. Konsultacja i opracowanie muzyczne filmówSonoria. Konsultacja i opracowanie muzyczne filmów
  • O nas
  • Oferta
  • Szpieg w filmie
  • Sztuka dźwięku
  • Blog
  • Kontakt
  • Toggle website search
  • O nas
  • Oferta
  • Szpieg w filmie
  • Sztuka dźwięku
  • Blog
  • Kontakt
  • Toggle website search

Różnice między słuchaniem bezpośrednim a pośrednim

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:3 września 2017
  • Post category:DŹWIĘK W FILMIE/MUZYKA
Read more about the article Różnice między słuchaniem bezpośrednim a pośrednim

Fizjologiczne możliwości słuchu ludzkiego, ciągle są większe niż możliwości aparatury, która służy do przetwarzania dźwięku. Problem jest istotny, bo np. muzyki, tylko 20% ludzi słucha na sali koncertowej. Pomiędzy źródło…

Czytaj dalejRóżnice między słuchaniem bezpośrednim a pośrednim

Pamiątka z wakacji

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:27 sierpnia 2017
  • Post category:Z INNEJ BECZKI
Read more about the article Pamiątka z wakacji

Nigdy nie miałam urody Mona Lizy, ani figury modelki. Po urodzeniu drugiego dziecka, przybyło mi jeszcze 30 kg, których zrzucić nie sposób. Dlatego niechętnie chodzę po sklepach z odzieżą. Zaglądam…

Czytaj dalejPamiątka z wakacji

Pan Tadeusz na gościnnych występach

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:23 sierpnia 2017
  • Post category:DŹWIĘK W FILMIE/FILM/POSTACI
Read more about the article Pan Tadeusz na gościnnych występach

Niedziela. Mglisty jesienny poranek. Okolice godziny 8.00. Wędruję przez industrialny krajobraz z Pawłem Edelmanem. Paweł jak na siebie, a szczególnie na tak wczesną porę jest wyjątkowo rozmowny. Kazałaś mi wstać…

Czytaj dalejPan Tadeusz na gościnnych występach

Co to i czyje to, czyli Jaka to melodia na poważnie

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:15 sierpnia 2017
  • Post category:PRAWO AUTORSKIE
Read more about the article Co to i czyje to, czyli Jaka to melodia na poważnie

Jednym ze znaków rozpoznawczych każdego utworu jest jego tytuł. Powinien tak być pomyślany, aby nasz utwór, nie mylił się z innymi, a więc najlepiej żeby był to tytuł oryginalny. Trudno…

Czytaj dalejCo to i czyje to, czyli Jaka to melodia na poważnie

Lądowanie w Wenecji

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:12 sierpnia 2017
  • Post category:Z INNEJ BECZKI
Read more about the article Lądowanie w Wenecji

Wakacje, a więc Wenecja (wł. Venezia, łac. Venetia, wen. Venéxia/Venéssia) - miasto na północy Włoch, nad Adriatykiem, stolica regionu i prowincji. Skupisko uciekinierów przed plemieniem Hunów i emigrantów różnego autoramentu,…

Czytaj dalejLądowanie w Wenecji

W stolicy XVII wiecznej opery

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:7 sierpnia 2017
  • Post category:MUZYKA/TEATR
Read more about the article W stolicy XVII wiecznej opery

W latach 1613-1643 maestro di capella w bazylice św. Marka był najwybitniejszy ówczesny kompozytor Claudio Monteverdi, nazywany też Michałem Aniołem muzyki. Przejął bardzo podupadły i zaniedbany zespół po chorym od…

Czytaj dalejW stolicy XVII wiecznej opery

Czytać, albo i nie czytać. Cz. 3

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:2 sierpnia 2017
  • Post category:KSIĄŻKI
Read more about the article Czytać, albo i nie czytać. Cz. 3
Biblioteka Narodowa w Warszawie

Co czytają Polacy? Według raportu Biblioteki Narodowej: Sienkiewicza, w zeszłym roku 50 twarzy Greya, poza tym kryminały, sensację, romanse, obyczajówkę. Powieści, które adaptowano na filmy, bo to ciekawe, czy nie wydarzyło…

Czytaj dalejCzytać, albo i nie czytać. Cz. 3

Od czasu do czasu

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:27 lipca 2017
  • Post category:PRAWO AUTORSKIE/TEATR
Read more about the article Od czasu do czasu

To tytuł spektaklu, jaki na podstawie tekstu Alana Ayckbourna wyreżyserował dla TVP w 1999 r. Julek Machulski. To także pierwsza z serii prac Julka (Ambasada, Ile waży koń trojański) w której…

Czytaj dalejOd czasu do czasu

Baltona

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:24 lipca 2017
  • Post category:PRAWO AUTORSKIE
Read more about the article Baltona

Mój pobyt we Włoszech na wiosnę 1989 r. miał cały szereg pozytywnych aspektów. Jednym z nich była włoska telewizja. Poza polską, siermiężną ofertą programową, znałam tylko dokonania państwowej telewizji szweckiej z…

Czytaj dalejBaltona

Portret zwielokrotniony i pośmiertny. Młodzi i film 36.

  • Post author:Małgorzata Przedpełska-Bieniek
  • Post published:13 lipca 2017
  • Post category:FILM/IMPREZY/POSTACI
Read more about the article Portret zwielokrotniony i pośmiertny. Młodzi i film 36.

Koszalin - miasto widmo. Daleko, a właściwie nie wiadomo gdzie. Z moich poprzednich wizyt, tak z 50 lat temu, pamiętałam tylko, że jedzie się niemożebnie długo i z przesiadkami, co…

Czytaj dalejPortret zwielokrotniony i pośmiertny. Młodzi i film 36.
  • Go to the previous page
  • 1
  • …
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • …
  • 44
  • Go to the next page

Ostatnie wpisy

  • Sztuka ruchomego obrazu. Moje zajęcia na emeryturze cz. 4
  • Dziewczyna z Kamienia i Boża podszewka
  • Muzyka poważna jako muzyka ilustracyjna w filmie
  • Rozwój muzyki w starożytności na Bliskim Wschodzie i w Afryce
  • Modele pracy nad muzyką w filmie. Moje zajęcia na emeryturze cz. 3

Kategorie

  • Adaptacja
  • Bez kategorii
  • DŹWIĘK W FILMIE
  • FILM
  • Film dokumentalny
  • Film fabularny
  • Film muzyczny
  • HISTORIA FILMU
  • IMPREZY
  • KSIĄŻKI
  • MUZYKA
  • POSTACI
  • PRAWO AUTORSKIE
  • Serial telewizyjny
  • TEATR
  • Z INNEJ BECZKI

Tagi

AndrzejWajda autor coczytać cosłychaćwkinie dźwiękwfilmie festiwal filmjakoźródłohistoryczne FPFFGdynia historia instrumenty jakzostałamreżyseremdźwięku JanuszMajewski jazpodróży JerzyStuhr językfilmu KrzysztofZanussi licencja lubięswojąpracę muzykanaplanie muzykawfilmie muzykologia NikodemWołk-Łaniewski obrazidźwięk O montażu przy kawie opracowaniemuzyczne percepcjadźwięku polskiekino pomyslnafilmmuzyczny prawamajątkowe prawaosobiste prawazależne prawoautorskie profmaggie realizacjadźwięku serial stylitechnologiafilmu szkołapolska SztukaDźwięku słuch UMFC utwór wakacje Wenecja WFDiF własnośćintelektualna

Archiwa

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017

tel. 602 303 930
e-mail: studio@sonoria.pl

Facebook Instagram

© 2023 | Lemur

Polityka prywatności